Mazda CX-5: testa brauciens
Jaunais Mazda CX-5 japāņuautoražotāja modeļu paletē ieņem ļoti būtisku lomu. Vispirms, tas pārstāvšobrīd pašu piesātinātāko segmentu - krosoverus, bet otrkārt - tas pēdējo piecugadu laikā palīdzējis kāpināt Mazda pārdošanas apjomus Eiropā par 60procentiem. Tāpēc šim - otrās paaudzes modelim - ir iespēja definēt Mazdanākotni.
Japāņu autoražotājs to ļotilabi apzinās, tāpēc otrās paaudzes CX-5, kura konkurentu vidū ir gan VW Tiguan,gan Toyota RAV4 un arī Hyundai Tucson, ir manāmi uzlabojumi teju visāsgalvenajās pozīcijās - dizainā, interjera kvalitātē un braukšanas dinamikā. Parspīti tam, ka izmēri praktiski nav mainījušies, jaunais CX-5 krosovers ir ļoti atšķirīgs priekšlikums, salīdzinot ar savu priekšteci.
Kāds tas ir?
No pirmā acu uzmetiena vissizskatās labi. Pirmās paaudzes Mazda CX-5 relatīvi maigo eksterjeru irnomainījušas asākas dizaina līnijas, iedvesmojoties no RX Vision konceptauto,kas pirms pāris gadiem tika demonstrēts Tokijas autošovā. Šī tēma turpinās arīinterjerā, kur japāņu dizainu papildina jaunākās komforta un drošībastehnoloģijas. 7 collu infosistēmas un navigācijas displejs ir standartaaprīkojumā visiem CX-5.
Dārgākā modifikācija - Luxury -ir īpaši eleganta un iekārojama ar savu ādas apdari salonam, elektriskiregulējamu bagāžas nodalījuma vāku, kā arī sēdekļu apsildi un USBpieslēgumvietām arī otrajā sēdvietu rindā un informācijas projekciju uzpriekšējā stikla, nevis organiskā stikla displeja virs mērinstrumentu paneļa kāpakāpi zemākiem CX-5.
Interjera kvalitāte ir laba,bet priekšējais panelis ir īpaši slavējams par to, kā visas aktuālākāstehnoloģijas ir ietvertas vienkāršā, neuzbāzīgā arhitektūrā. Kopumā Mazda CX-5nav īsti ko pārmest - vietas salonā netrūkst, arī bagāžas nodalījums irietilpīgs. Uz ceļa CX-5 fascinē ar ievērojami labāku trokšņu izolāciju,pateicoties papildu apdarei riteņu arkās un laminētiem stikliem.Salīdzinot ar Tiguan, jaunajamCX-5 krosoveram ir labāks gaitas komforts, bet, kāpinot braukšanas dinamiku,vadāmība šķiet precīzāka, nekā Nissan Qashqai. Rezultāts ir sajūta, ka tu sēdilielā hečbekā, nevis SUV. Mazda skaidro, ka jaunākā CX-5 modeļa struktūra irpar 15% stingrāka, turklāt balstiekārtā izmantota jaunākā vektorēšanastehnoloģija. Tas nozīmē, ka motora jauda tiek pielāgota braukšanas leņķim, laioptimizētu vertikālo svaru uz katra riteņa, samazinot nepieciešamību veiktkorekcijas ar stūri. Tādā veidā auto vadāmība šķiet elastīgāka, pārvēršotstraujākas virziena maiņas braukšanas baudā. Protams, tas atkarīgs arī noriteņu disku izmēra - dārgākajās modifikācijās ir 19 collu diski, lētākās - 17collu izmērs.
Motoru klāstā - Skyactiv-G 2,2litru dīzeļdzinējs ar 150 vai 175 ZS, kā arī atmosfēriskais 2,0 litru benzīnamotors ar 160 ZS, kāds bija mūsu testa auto. “Uz papīra” 160 ZS šķiet OK, tačufaktiski tas vairāk piemērots pilsētai un mierīgai braukšanai pa šoseju, jovidējā apgriezienu diapazonā nav diez ko dinamisks. To gan var koriģēt arsporta režīmu un pārslēgšanos uz manuālo automātiskās transmisijasrežīmu.
Vai to ir vērts pirkt?
CX-5 jau ir kļuvusi parpopulāru izvēli tiem pircējiem, kam nepieciešams vidēja izmēra krosovers, arkuru var doties arī mērenos bezceļa apstākļos, taču jaunākās paaudzes modelimar savu 22 750 eiro sākumcenu (38 900 eiro par dārgāko dīzeļversiju) ir diezgannopietna konkurence. Daži tomēr varētu dot priekšroku VW Tiguan Comfortline,vai arī nedaudz lētākajam Nisan X-Trail un pat BMW X1, kas gan būsdārgāks.
Reāls Mazda CX-5 konkurents irarī Ford Kuga, ko izvēlēsies tie, kam braukšanas bauda ir pirmajā vietā - tomērMazda piedāvājums arī nav slikts, it īpaši ņemot vērā dizainu, kam daudzuizpratnē ir primāra loma auto izvēlē.
info http://www.whatcar.lv/testa-brauciens/6363/mazda-cx-5-testa-brauciens
Komentāri 1