Jaunais Mazda MX-5: pirmie iespaidi


Tiek uzskatīts, ka pirmās paaudzes Mazda MX-5 bija šī japāņurodstera labākā interpretācija, tai sekojošie modeļi arī bija ļoti labi, tačutie jau kļuva jaudīgāki, lielāki, smagāki un – vairs ne tik aizraujošibraukšanas ziņā.  


Tagad Mazda apgalvo, ka pateicoties Skyactiv tehnoloģijai irizdevies atgriezties pie MX-5 sākotnējiem uzstādījumiem. Jaunākās paaudzesmodelis ir īsāks, zemāks, platāks un – pats galvenais – vieglāks. 


Faktiski,būdams tikai 3,9 metrus garš, tas ir pats īsākais Mazda MX-5 šī modeļa 25 gadupastāvēšanas vēsturē. Padarot to kompaktāku, Mazda nolūks bija ne vien uzlabottā braukšanas īpašības, bet arī – degvielas ekonomiju.  

Tas tiek piedāvāts ar 1,5 un 2,0 litru tilpumaatmosfēriskajiem benzīna motoriem un vēl nepieredzētu “jinba ittai” – kasjapāņu valodā nozīmē vadītāja un auto saplūšanu vienotā veselumā. Mēs devāmiesuz trasi, lai to pārbaudītu. 


Dinamika, gaita un vadāmība


2,0 litru tilpuma motoram ir 160 ZS un tas ļauj 0-100 km/hpaātrinājumu veikt 7,3 sekundēs. Modifikācija ar 1,5 litru motoru ir tikai par1 sekundi lēnāka. Lai gan kopumā Mazda MX-5 ir gausāks, nekā Audi TT un MiniRoadster ar turbomotoriem, braukšanas baudu tas neietekmē. 


MX-5 ir tas auto, ar kuru ir jautri, pat nepārkāpjot ātrumaierobežojumus – un jo īpaši labi to varēja izjust trases virāžās, ar minimālupiepūli izbraucot pagriezienus sāniski. Stūre ar tās elektromehāniskopastiprinātāju ir informatīva un precīza, arī manuālā pārnesumkārba slēdzasperfekti. Drīzumā tiek solīta arī automātiskā transmisija.  


Interjers, komforts


Jaunākās paaudzes Mazda MX-5 ir mazāks, nekā līdzšinējaismodelis, taču pateicoties dažiem gudriem dizaina trikiem un labai ceļapārredzamībai interjers nevienā mirklī nešķiet klaustrofobisks. Galu galā,Mazda MX-5 ir arī jumts, kuru var nolaist un ieelpot malku svaiga gaisa, janepieciešams. Trokšņu izolācija drīzāk ir laba, nevis teicama, taču pat arnolaistu jumtu ar blakussēdētāju ir iespējams sarunāties bez kliegšanas. 


Salona iekārtojums ir sportiski askētisks, kas nepārsteigsnevienu, kurš ir pazīstams ar kādu no iepriekšējo paaudžu MX-5. Taču Mazdaneplāno atsvešināt jaunus klientus, tāpēc interjers ir gana stilīgs un kopumārada iespaidu par labu kvalitāti.  


Bagāžnieka ietilpība ir 130 litri, tātad par 20 litriemmazāk, nekā līdzšinējās paaudzes modelī, taču jāņem vērā, ka Mazda MX-5 neviensnepērk tāpēc, lai būtu ar ko braukt uz būvmateriālu veikalu. 


Vai to ir vērts pirkt? 


Mazda MX-5 ir leģendārs modelis, kura lielākais plussvienmēr ir bijusi nepārtraukta braukšanas bauda. Jaunākās paaudzes MX-5 šīssajūtas tīkotājus atalgos ar uzviju. Praktiski visās jomās šis rodsters irlabāks par savu priekšteci – kompaktāks, bet ietilpīgāks. Tam ir agresīvāksdizains, tas ir ātrāks, bet tajā pat laikā – ekonomiskāks. 


Jaunā MX-5 cenas sākas no 27 100 eiro, kas varbūtnešķiet maz, taču modelim ir nevainojama uzticamības reputācija un tas neprasīslielas uzturēšanas izmaksas. 


info http://www.whatcar.lv/testa-brauciens/6162/jaunais-mazda-mx-5-pirmie-iespaidi
LV / Mazda

Pievienot komentāru

Atstājiet savu komentāru

Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив